109 dagen in Salou & nog op zijn meest 58 te gaan - Reisverslag uit Salou, Spanje van Anke Rooijakkers - WaarBenJij.nu 109 dagen in Salou & nog op zijn meest 58 te gaan - Reisverslag uit Salou, Spanje van Anke Rooijakkers - WaarBenJij.nu

109 dagen in Salou & nog op zijn meest 58 te gaan

Door: Ankeinsalou

Blijf op de hoogte en volg Anke

15 Augustus 2011 | Spanje, Salou

Hallo daar Nederland! Hoe is het daar allemaal bij jullie?
Hier gaat het gewoontjes. De laatste week zou ik graag naar huis gaan en sinds 1 dag al heeel graag..

We wisten dat afgelopen week de laatste week voor onze begeleider pedro zou zijn. Dat vonden we al erg rot want het was erg fijn met hem, maar toen krijgen we toch te horen dat onze nieuwe begeleider nog geen ervaring zou hebben. Ze zegt zelf van wel, maar een vriendin van Pedro moest 2 dagen met haar werken, om haar in te leren. Nou ze heeft dus geen ervaring.. Dinja en ik toch nog grote hoop dat het wel zou meevallen, maar nee het gaat weer beginnen zoals op het eerst hier…

Gister was de laatste dag van Pedro en onze nieuwe begeleider vanessa zou beginnen. Ik zag haar en dacht, ow ja dat kan nog wel. Het is geen look-a-like van Brende & Floor dus dat viel al mee.
Toen Deed Pedro voor het laatst aquagym in het water en ik zou uit het water mee doen en vanessa ook om het te leren. Nou het enige wat ze steeds zei was Calor en calor (dat betekend heet) en ze zuchtte maar elke keer.. Nou en de bewegingen deed ze ook totaal niet overtuigend mee.
Toen moesten we weer werken die dag en toen heeft ze 2 uur lang zitten smekken op haar kauwgom, nou ik werd stapelgek en het zag er niet uit ! Gisteravond kwam ze aanzetten in haar opstapjurkje. Ook al ziet ze er niet uit als Brende & Floor, ze gedraagt zich zo wel… Elke keer maakt ze zo stom lach geluid, echt om aan te ergeren !

Wat wel erg zielig was, was het afscheid van Pedro! Hij zei al de hele dag dat hij ‘’sad’’ was. (verdrietig) omdat hij toch 1,5 maand met ons had gewerkt.. & we hebben het ook gewoon leuk gehad. Nou ik dacht hij zou wel overdrijven om aardig te doen. Maar toen het tijd was om te gaan, stond hij in een hoekje en riep hij ons. Dus wij er naar toe. Hij draaide zich om en vloog ons 2e om onze nek en hij moest huilen! Het was zou zielig, ik kreeg het er zelf ook moeilijk mee. Hij zei; you’re not my partners anymore, but now you’re just my friends. Dat was ook wel, we konden gewoon echt goed met elkaar vinden. En hebben ook veel gelachen. We hebben hem onze tekening geven die dinja had gemaakt, met ons 3e geschilderd, dat vond hij erg leuk.


Nou dus dat word nog wat de 2 laatste maanden, we zijn weer waar we begonnen zijn..
Daarom zou ik nu best graag naar huis willen. Niet dat ik het hier gehad heb, dat niet. Mijn vrije dagen zijn nog steeds erg leuk! Alleen het werk heb ik echt voortaan helemaal gehad !!

Over 2,5 week komt mijn familie naar me toe & ik kan echt niet meer wachten, wat ben ik blij als ik hun weer zie ! Je mist ze toch wel om sommige momenten heel erg! En vooral omdat het leven in Nederland natuurlijk gewoon doorgaat. & ik heb te horen gekregen dat mijn achternichtje Luna kan lopen ! echt heeel leuk! Kan ze mooi mee met mij gaan dansen als ze hier is! De week van 1 t/m 8 september ga ik alleen maar genieten !!

En dan daarna nog even en mag ik weer naar huis! Lijkt me echt fijn om weer in je eigen huis te leven, eigen bed, je vrienden weer zien, en lekker Hollandse eten. Nooit gedacht maar ik mis echt de wortelen stamp met worst ! haha en nog veeeel meer dingen.
Het eerste wat ik ook ga doen als ik thuis kom ik lang uit douchen in onze heerlijke douche thuis! Hier de douche met dat gordijn heb ik voortaan wel weer gezien. Dan maar thuis de tegels afdrogen! Dat doe ik dan voortaan met plezier ! hahaha!

Dat was weer even een klein verhaaltje hoe het nu met me gaat. Het enige wat ik nog kan zeggen! DAT HET MAAR HEEEL SNEL 1 SEPTEMBER IS… en daarna DAT HET MAAR HEEL SNEL DE DAG IS DAT IK NAAR HUIS MAG. Haha ;) Maar Ben maar niet bang, toch heb ik het hier wel naar mijn zin hoor !

Dikke kus Anke



  • 15 Augustus 2011 - 18:04

    Mam:

    nog maar 2,5 week en dan komen wij eraan dan krijg je het druk met ted en luna wij tellen er ook op lekker in de zon die hebben wij dit jaar niet veel gezien tenminste niet zoveel als jij
    ja het is jammer dat pedro weg is maar maak er nog wat van die twee maanden maar als je teug naar school gaat met de terugkom dag dan moet je het wel vertellen dat het niet goed geregeld is daar in spanje want zo leer je niet veel
    ik moet deze week en volgende week nog werken en dan ben ik vrij VAKANTIE
    ik spreek je nog wel op facebook haha

    gr xxxx

  • 15 Augustus 2011 - 18:25

    Marie-josé:

    Hey,

    Even reageren op je verhaaltje vanuit het zonnige Bergeijk.
    Wat vervelend dat je graag naar huis wil.
    Nog even volhouden hoor!!
    Over een paar weekjes zijn we bij jou.
    Eindelijk hé.
    Wat jammer dat Pedro weg is, zeker als je daar goed mee op kon schieten.
    Het is wel allemaal slecht geregeld hé.
    Luna kan inderdaad lopen, het gaat elke dag een stukje beter.
    Ze vermaakt zich hier prima.
    Lekker in de zanbbak spelen en van de glijbaan.
    Ze hoort zelfs bij een clubje meisjes haha.
    Die sjouwen me wat met Luna af.
    Erg leuk om te zien.
    Als ze het niet meer leuk vind, wordt ze boos haha.
    Dat hoort er natuurlijk ook bij.
    Als we terug zijn van de vakantie, zullen we weer wat foto's op hyves zetten oké.
    Ze is al echt een grote meid, begint woordjes na te zeggen.
    We zien jou over een paar weekjes, blijf je zeker volgen.
    Kop op meisje!!!
    Dikke kus en een knuffel van Luna.

    Groetjes Marie-josé, erik en luna

  • 15 Augustus 2011 - 18:44

    Ine:

    Jaja ook voor jou komt het einde langzaam in zicht :) Ook fijn voor ons want word wel is tijd om weer is hier flink te gaan stappen samen of te terrassen !! Ben vandaag bij mieke en ted geweest echt heel grappig Ted zegt echt Anke :P haha.. Dus er staat je nog wat te wachten in September als wij komen. Jammer dat Pedro nu echt weg is, vooral omdat dat de enigste was die zo leuk was als begleider en niet zo'n nietsnut is zoals de rest. Nooit gedacht dat jij zou zeggen dat je onze douche mist haha. Mama zei al hier nounou is onze douche nu ineens wel goed genoeg :P haha.. Van dat afdrogen met liefde en plezier kom je vanzelf nog wel op terug als je hier weer iedere keer al die rot tegels mooi kan gaan poetsen haha.

    Maar meid nog 2,5 weken en dan zijn WIJ er :D en gaan we alles op z"n stelte zetten haha. Dus bereid je maar vast voor tot dan xxx

  • 15 Augustus 2011 - 18:50

    Mariel:

    Heej Heej zussiej
    Wij missen jou ook hoor! Maar je moet er het beste van maken de laatste maandjes.... maar dat kan jij wel, want jij bent een echte entertainer!
    Tot op msn en op naar Nick en Simon!
    Kus mariel

  • 15 Augustus 2011 - 20:10

    Nancy:

    Heee anke!

    Het is nu idnderdaad al een hele tijd dat je daar zit. Het lieftse kwam ik wel een keertje langs ( om op een terrasje te zitten haha) want ik mis spanje zoooooo! Ik wil echt terug! Maar over 2 weken begint school al voor ons hier in het zuide van nederland. Probeer er nog maar een leuke tijd van te maken dan gaat de tijd lekker snel en des te sneller zie je je familie en kan je zo weer naar huis.

    Veel plezier nog en succes met de nieuwe begeleidster!

    Xxxx nancy

  • 16 Augustus 2011 - 11:49

    Suzanne:

    Hee :D

    Vervelend dat het werk zo saai is.. maarja je was toch al van plan hierna nog door te studeren ofzo ;) Ook lekker dat je weer zon frottig iemand als nieuwe begeleider hebben,, ze kunnen beter jullie begeleider noemen en haar het hulpje ofzo, als ze dat dan wel waard is. Sjonge dat zij er zo asociaal bij loopt en de hele dag zeurt (alsof het een saai vakantiebaantje voor haar is). Slaat echt nergens op! Maarja helaas kun je er niet veel aan doen daar. Ik zou als ik jullie was wel heel veel gaan klagen als je terug bent (ook al heb je er zelf nix aan, toch fijn voor mensen die na jou daar nog op stage moeten).

    Aan de partypics te zien is het uitgaan daar wel echt super gezellig haha! Kun je je daar iniedergeval elke week weer op verheugen haha! Toen Davy vorige week ging werdt ik wel op iedereen jaloers die op vakantie was haha, jij, stefanie, manon, davy en zn vriende haha.. dat kutweer hier ook, ondanks dat het vandaag opzich wel meevalt! Maargoed morgen stormt het misschien weer, het is hier echt elke dag een ander klimaat hahaha :P Het zou me nix verbazen als het dalijk als we naar school moeten weer zomer wordt, dat zou ook mooi zijn! Maargoed dat zien we dan wel weer:P

    Ik ben trouwens stuk blijer sinds vandaag.. kan eindelijk zeggen dat morgen davy terug komt haha! Hij komt wel pas savonds terug en dan moet ik ook nog werken (zal je zien dat het super druk wordt,, hoop het niet!) Want ik wil proberen om eerder als hij bij hun thuis te zijn haha, maar ben bang dat dat krap wordt xD Maarja en stefanie komt ook vandaag of morgen ofzo terug dus dan wordt het hier weer wat drukker..

    Ik ben door werken al 2x niet naar scouting geweest en ja hoor komende vrijdag gaat het niet door haha :P Maarja in de vakantie is er ook bekant niemand! Owja ik bedenk ineens dak els nog moet bellen haha, want wij gaan samen feest voor scouting enzo geven dus

  • 16 Augustus 2011 - 11:50

    Suzanne:

    Hee :D

    Vervelend dat het werk zo saai is.. maarja je was toch al van plan hierna nog door te studeren ofzo ;) Ook lekker dat je weer zon frottig iemand als nieuwe begeleider hebben,, ze kunnen beter jullie begeleider noemen en haar het hulpje ofzo, als ze dat dan wel waard is. Sjonge dat zij er zo asociaal bij loopt en de hele dag zeurt (alsof het een saai vakantiebaantje voor haar is). Slaat echt nergens op! Maarja helaas kun je er niet veel aan doen daar. Ik zou als ik jullie was wel heel veel gaan klagen als je terug bent (ook al heb je er zelf nix aan, toch fijn voor mensen die na jou daar nog op stage moeten).

    Aan de partypics te zien is het uitgaan daar wel echt super gezellig haha! Kun je je daar iniedergeval elke week weer op verheugen haha! Toen Davy vorige week ging werdt ik wel op iedereen jaloers die op vakantie was haha, jij, stefanie, manon, davy en zn vriende haha.. dat kutweer hier ook, ondanks dat het vandaag opzich wel meevalt! Maargoed morgen stormt het misschien weer, het is hier echt elke dag een ander klimaat hahaha :P Het zou me nix verbazen als het dalijk als we naar school moeten weer zomer wordt, dat zou ook mooi zijn! Maargoed dat zien we dan wel weer:P

    Ik ben trouwens stuk blijer sinds vandaag.. kan eindelijk zeggen dat morgen davy terug komt haha! Hij komt wel pas savonds terug en dan moet ik ook nog werken (zal je zien dat het super druk wordt,, hoop het niet!) Want ik wil proberen om eerder als hij bij hun thuis te zijn haha, maar ben bang dat dat krap wordt xD Maarja en stefanie komt ook vandaag of morgen ofzo terug dus dan wordt het hier weer wat drukker..

    Ik ben door werken al 2x niet naar scouting geweest en ja hoor komende vrijdag gaat het niet door haha :P Maarja in de vakantie is er ook bekant niemand! Owja ik bedenk ineens dak els nog moet bellen haha, want wij gaan samen feest voor scouting enzo geven (omdat wij 'bijna' jarig zijn). Alleen we wachten daarmee wel tot jij terug bent! Althans vind ik goed plan :P

    Nog veel plezier tijdens je vrije dagen en tijdens het uitgaan daar haha!!

    Xx

  • 17 Augustus 2011 - 21:22

    Stefanie:

    hoooi

    mooi om te horen dat het goed gaat daar!! wel stom van die hoofdanimator marja je doet er niks aan
    ik ben gisteren teruggekomen van vakantie in italie en daarvoor van mallorca dus heb ook weer wat weken buitenland achter de rug zitten
    in mallorca zijn we vooral veel uitgegaan en het was heel mooi daar met de blauwe zee en mooie zonsondergang
    en in italie vooral geluilakt haha
    dit weekend ga ik gezellig naar erwin toe die met pim en stefan op de camping in zeeland zitten. alles gaat super tussen ons ;) al bijna 5 maanden samen
    en volgende week zit ik al weer op school terwijl jij nog in het lekkere spanje zit *jaloers* haha

    xxx en tot snel weer

  • 19 Augustus 2011 - 20:15

    Ine:

    Nog maar 13dagen !!!! :D:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

*

Actief sinds 17 Feb. 2011
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 31522

Voorgaande reizen:

28 April 2011 - 01 Oktober 2011

Stage in Salou

Landen bezocht: