4 weken in salou!, over 2 dagen zit ik er 1 maand! - Reisverslag uit Salou, Spanje van Anke Rooijakkers - WaarBenJij.nu 4 weken in salou!, over 2 dagen zit ik er 1 maand! - Reisverslag uit Salou, Spanje van Anke Rooijakkers - WaarBenJij.nu

4 weken in salou!, over 2 dagen zit ik er 1 maand!

Door: Ankeinsalou

Blijf op de hoogte en volg Anke

26 Mei 2011 | Spanje, Salou

Woow dat klinkt al super lang! 4 weken! Raaar…………! Dat is toch wel snel voorbij gegaan hoor! :O had dat niet verwacht. Het is wel echt stom.. in de 4 weken hebben we eigenlijk nog helemaal niks gedaan! Dat begint me voortaan te vervelen!

Er zitten nu een paar Hollanders in het hotel, een familie die niet helemaal spoort.. ;) en een oude man Piet. Die noemen we Opa Piet! Is een hele aardige man die hier al zo’n 12 jaar komt, eerst met zijn vrouw maar die is overleden aan de ziekte kanker. Als hij begint te praten kom je er niet zomaar vanaf ;) Ze komen hier allemaal al vele jaren en zelfs hun vinden het hotel nu eigenlijk wel slecht! Nou ik weet wel hoe dat komt! Rara… Nieuwe eigenaar / manager.. en wie is de manager.. Ja onze stage begeleider!!!! Als je zo de mensen hoort praten is er veel veranderd. Ook qua animatie. Nou dat hebben wij weer! Ze vinden het eten slecht en ze snappen niet dat wij daar 4,5 maand moeten gaan eten, nou dan weten jullie het wel. Het eten is niet super slecht maar veel hetzelfde en dan maar half warm en het vlees is nog rauw of met heel veel vet eraan. Daarbij hangen er nu echt super veel camera’s in het hotel, de mensen voelen zich eigen niet op hun gemak, en ik geef ze gelijk! Ik voel me ook super erg bekeken. Zoveel camera’s heb ik nog nooit gezien! En iedereen vind het ook belachelijk dat we moeten betalen voor het internet. Gewoon 20 euro in de week, nou eind van mijn stage ben ik 400 euro kwijt aan internet! Echt niet normaal!

Qua werk hebben wij ook nog steeds niks te doen! Wij zitten elke dag maar daar op en stoel. Nu zijn Dinja en ik maar gaan verven, om onze saaie mini club te versieren. Zo gaat de tijd wat sneller! S’avonds moeten we muziek draaien maar niemand komt erop af. Nou daar zitten we dan maar te niksen….

Voor school moeten we ook een werkstuk maken, dat moet zondag ingeleverd worden. Nu zijn we wat meer te weten gekomen over het hotel. Er is hier in 2001 om 18 augustus gewoon een bom af gegaan! Dat was in het hoogseizoen en het hotel zat vol. Een uur van te voren belde ze dat er om 8 uur een bom zou afgaan dus de hele buurt moest geëvacueerd worden. En jahwel hoor. Er ging een bom af in een auto! We hebben foto’s gezien, nou het hotel was er erg aan toe! Waar de auto gestaan heeft kan je nu nog steeds zien. Dat is toch echt raar. En er is wel meer gebeurd. Ben blij dat ik dit jaar hier zit en niet vorig jaar. Vorig jaar is er een collega van het hotel overleden door een ongeluk. Die was hier een soort baas en iedereen kon haar. Elke dag ging ze na het werken zwemmen in de zee. En toen is er een motorboot over haar heen gereden… gewoon in het zwem gedeelte. Veel mensen vragen nog aan haar, en dan moet hoofdreceptie Rita gaan uitleggen wat er gebeurd is..

Verder gaan de dagen wel snel hoor en het is hier ook echt vaak erg warm, dan is het fijn om even in het zwembad te springen. Dit weekend zijn de ouders van lisa en lisanne hier. Dat is best raar en leuk om dat dan te zien. Nou over een paar weekjes komen mijn ouders en zus en tante en oom. EINDELIJK want dan kan ons Ine mijn haar knippen, want lijk voortaan wel een zwerver ;)

Verder vermaak ik me hier prima! Zoals het nu is heb ik elke zaterdag mijn vrije dag maar dat kan nog veranderen. Deze zaterdag zijn we met zijn alle van animatie vrij. De meeste willen dan op de banaan gaan, maar ik weet het nog niet ;) s’avonds gaan we natuurlijk De Champions League-finale kijken tussen FC Barcelona en Manchester United. Als FC Barcelona wint, gaat het hier een feest worden ! :D dat gaan we denk ik in een kroeg kijken.

Nou dit was weer even een verhaaltje ;)
Berichtjes zijn van harte welkom nogmaals!

Dikke kus van mij hieruit Salou!

  • 26 Mei 2011 - 17:32

    Ine:

    En ja hoor ik ben weer de eerste die wat plaatst ;) wow dat hotel heeft veel meegemaakt ja :O geen wonder dat het rustig is als er vorig jaar een bom is afgegaan dat schrikt sommige mensen tog wel af..

    En lukt je werkstuk een beetje? Nu heb je tenminste wel wat te doen anders moest je je nog meer gaan vervelen haha..

    succ6 met je werkstuk en hopelijk winnen, want dat is wel erg leuk om mee temaken :) !!

  • 26 Mei 2011 - 17:46

    Ankee:

    je kunt merken dat je blond bent ine!
    Er staat bom afgegaan in 2001 !!! ;)


  • 26 Mei 2011 - 20:09

    Ine:

    Ben ik trots op :D:D

  • 27 Mei 2011 - 10:14

    Mam:

    nou dat is ook niet goed als de mensen klagen die er al jaren komen
    ja het word er niet altijd beter op als er een nieuwe eigenaar komt maar wat vind de rest van het personeel daarvan ?
    over 4 weken zullen we eens kijken waar je ergens zit en doet !
    kunnen we ook mee kijken waar we in september terecht komen ik hoop beter als waar jij nu zit haha

    gr xxxx

  • 27 Mei 2011 - 11:31

    Marie-josé:

    Hey meisje,

    Wat een leuk verhaaltje weer om te lezen.
    Dat is niet goed dat de mensen zo klagen.
    Het hotel heeft dus geen goeie naam meer als ik het goed begrijp.
    Hopelijk wordt het nog drukker.
    Hier gaat alles zijn gangetje.
    Luna zegt al duidelijk mama en papa en ted een beetje, erg grappig.
    Wij zijn met Luna foto´s moeten maken in het zkh.
    Ze denken dat haar linker heupje niet goed is.
    Wat er precies aan de hand is hoor ik dinsdag van de huisarts ben benieuwd.
    Veel plezier daar!!
    Tot het volgende verhaaltje.
    Dikke kus van ons.

  • 27 Mei 2011 - 16:29

    Suzanne:

    Woow das eigenlijk best wel griezelig allemaal wat daar is gebeurd, maargoed alsof zon camera een bom tegen houd ,, ahum (A)

    Maargoed, hopelijk kunnen jullie ervoor zorgen dat de animatie dit jaar iniedergeval wel weer een stuk beter wordt (ondanks de nieuwe eigenaar) Hoewel dat miss wel moeilijk wordt als het ook jullie stage begeleider is.. ik wist nieteens dat die dan ook echt de baas over jullie was. Ik dacht dat diegene met alledaagse 'problemen' enzo hielp en niet echt je baas was.. want nu kun je nog niet zeggen hoe het daar allemaal is, ofja miss dat ie dan gaat zeiken ofzo ..

    Maargoed nog heel veel succes met het goed maken van de miniclub :D We zullne je missen bij BZB (vanavond) :(

    Xx

  • 29 Mei 2011 - 19:45

    Gerrie Vugts:

    Hallo Anke, ik heb zojuist fe tijd genomen om je verslagen weer te lezen en zo weer bij te zijn met je verhalen. Jammer dat je zo weinig te doen hebt, want daar ben je toch voor vertrokken. Hopelijk wordt het snel drukker en komen er ook jongere mensen, want ik kan me voorstellen dat je de bejaardensoos niet altijd leuk vind. Ben benieuwd naar je verder ervaringen en groeten,
    Gerrie Vugts.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

*

Actief sinds 17 Feb. 2011
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 31518

Voorgaande reizen:

28 April 2011 - 01 Oktober 2011

Stage in Salou

Landen bezocht: